!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Felanmälan

 

Från 1 januari 2014 ansvarar HSB för fastighetsförvaltningen. Vår fastighetsskötare kommer var 14:e dag och gör en översyn av fastigheten och åtgärdar ev. fel, t.ex. lampor och säkringar.

Felanmälan

Felanmälan sker i första hand till HSB servicecenter, 010-442 11 00. Öppettider vardagar 08.00 – 16.30 samt dag före röd dag 08.00 – 13.00. Akuta fel på icke kontorstid felanmäls via HSB jour tel 08-695 00 00. 

Alternativt kan felanmälan ske via e-mail skickas till servicecenter.stockholm@hsb.se.

Servicecenter avgör om styrelsen ska involveras samt om felet gäller något som enskild medlem betalar eller om föreningen är ansvarig.

Tvättstugan

Fel i tvättstugan (utom maskinell utrustning) anmäls till HSB servicecenter enligt ovan.

Fel på maskinell utrustning anmäls till styrelsen.

Lås och nycklar

Fel med lås till portar, soprum, cykelrum, källardörrar och bastu anmäls till styrelsen alternativt direkt till Alviks lås, Michael Kristensen, 08-25 22 00.

Hissar

Vid hissfel skall anmälan ske direkt till Kone Hiss. Tel. 08-618 01 80

Kabel-TV och fiber

Felanmälan på kabel-TV  sker direkt till kundservice Com Hem alternativt telefon 0771-55 00 00.

Fel på fiberanslutning görs till Telia kundtjänst

Ohyra

Om du får in ohyra i lägenheten kontakta då omgående  Anticimex, tel 08-19 00 30, som kommer på hembesök

Stopp i lägenhetens avloppssystem

anmäls till Solna högtrycksspolning AB, tel. 08 821907 som kan anlitas direkt av lägenhetsinnehavaren. Kostnaden  ska debiteras beställaren/lägenhetsinnehavaren (inte föreningen) Priset  (2016) är under dagtid kr 1540:- (exkl. moms) och under jourtid (kvällar, nätter och helger) kr 2500:- (exkl. moms).  Referera till: Avtal 15008

Dokument

Fastighetsförvaltning november 2016.pdf 2017-01-29

Uppdaterad 2017-11-21

Utskriftvänlig version