!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Porttelefon

Porttelefon

I föreningens hus finns porttelefonsystemet Telecode installerats. Telecode är kopplad till telenätet, vilket betyder att du kan prata med besökare via din hemtelefon. Om du byter telefonnummer tänk på att meddela ditt nya telefonnummer till Husvärden.

Så här fungerar porttelefonen

När ett samtal kommer från porten, ringer din telefon som vanligt. När du lyfter luren hörs en tonsignal som talar om att samtalet kommer från porten. När du har talat med besökaren, bestämmer du om du vill öppna porten - eller inte.

 

 

Öppna porten eller inte

Om du har en tonvalstelefon (med knapparna *, # och R) trycker du på knapp 5 eller * för att öppna porten. I annat fall är det bara att lägga på.

 

Så här gör besökaren

Om du har valt att synas i displayen på portelefonen kan dina besökare söka på ditt efternamn. För att ringa på hos dig är det bara att trycka på knappen till höger om ditt namn. Det går även att ringa ditt telefonnummer direkt på knappsatsen följt av ”ok”. Tala om för vänner och bekanta hur de ska göra för att få kontakt med Dig via porttelefonen.

 

För systemet gäller följande tider:

Huvudportens och Sidoport ingång

kl 06.00 – 21.00

Porttelefonens efternamnssökning

kl 06 00 – 21.00

Porttelefonen tel.nr + ”ok”

dygnet runt

 

 

Hemliga telefonnummer

Eftersom alla hyresgästers telefonnummer knyts till ert namn vilket är det enda som syns i displayen, är det ingen som kan se vad ditt riktiga telefonnummer är. Om du ändå inte vill ha ditt telefonnummer eller ditt namn visat i porttelefonen meddelar du styrelsen på lassystem@brfmalarstrand1.se.

 

Portkod fungerar också

För att du som bor i fastigheten ska kunna komma in i porten på ett enkelt sätt går det också att använda portkod. Portkoden byts med jämna mellanrum. Uppgift om detta lämnas i föreningens informationsblad Strandhugget.

 

Tala en i taget

Under ett samtal mellan portapparaten och lägenhetstelefonen kan endast en person tala i taget. För att kommunikationen ska fungera bra bör du och besökaren försöka att tala en i taget.

 

Om problem uppstår

Om porttelefonen inte fungerar - kontakta styrelsen på lassystem@brfmalarstrand1.se.

Utskriftvänlig version