!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Förvaltning

 

Förvaltning

Föreningen anlitar HSB Stockholm för den administrativa förvaltningen.

Administrativ förvaltning

I HSB:s åtagande ingår bl.a. avgifts- och lägenhetsadministration samt ekonomisk administration.

Autogiro

Det finns möjlighet för medlemmarna att betala sin hyra via autogiro. Detta är enkelt ordnat. Ring till HSB Stockholms Hyresredovisning, 785 32 00. Tryck 2 för att beställa blanketter för autogiro. Därefter blir du ombedd att tala in ditt personnummer samt vilken bank pengarna skall dras ifrån. (OBS! Ange ej bankkontonummer utan endast bankens namn). Blanketterna skickas sedan hem till Dig för underskrift.

Pantsättning

All hantering av panter sköts av vår förvaltare. Alla handlingar skall därför skickas direkt till:

HSB Stockholm, Lägenhetsadministration, 112 84 STOCKHOLM.

Vid pantsättning så tar föreningen ut en avgift som motsvarar 1,0 % av basbeloppet (år 2007 - 403 kr). Avgiftens storlek är angiven i våra stadgar under § 8.

Överlåtelse

Skicka alla handlingar (köpekontrakt och ev pantsättningsdokument) direkt till vår förvaltare. Förvaltaren gör på styrelsens uppdrag en sammanställning och tar även upplysningar på nya medlemmar.

För att hanteringen av handlingarna inte ska fördröjas i onödan är det viktigt att du informerar mäklare, bank och köpare om att alla papper kan skickas direkt till förvaltaren:

HSB Stockholm, Lägenhetsadministration, 112 84 STOCKHOLM.

Styrelsen har enligt stadgarna § 6 en månad på sig att behandla en ansökan om medlemskap.

Vid överlåtelse så tar föreningen ut en avgift som motsvarar 2,5 % av basbeloppet (år 2007 - 1 008 kr). Den är till för att bekosta arbetet med överlåtelsen till ny medlem. Avgiftens storlek är angiven i våra stadgar under § 8.

Städning

Klicka fram vårt avtal om städningen av våra allmänna utrymmen här nedan:

Dokument

Städ arbetsbeskrivning.pdf 2014-09-14

Uppdaterad 2017-11-21

Utskriftvänlig version